Barnets udvikling
Jeg har fokus på, at udvikle det enkelte barns personlige, sproglige og sociale kompetencer. Blandt andet igennem musik, sang, natur, kultur samt krop og bevægelse. Det sker i en hverdag med fokus på på omsorg, tryghed, læring og stimulering med respekt for det enkelte barns behov og udvikling.
Barnets udvikling
Jeg har fokus på, at udvikle det enkelte barns personlige, sproglige og sociale kompetencer. Blandt andet igennem musik, sang, natur, kultur samt krop og bevægelse. Det sker i en hverdag med fokus på på omsorg, tryghed, læring og stimulering med respekt for det enkelte barns behov og udvikling.
Jord til bord
Om foråret planter eller sår vi i højbede – som vi høster, når afgrøderne er kommet op. Vi arbejder med økologiske råvare og finder ud af, hvor maden kommer fra.
Naturen
Vi er meget i naturen for at stimulere sanser og motorik. I naturen har vi mulighed for mange ting, udover at lege. Vi går på opdagelse både i skoven, på marken og omkring søen. Vi ser på blomster, kigger på smådyr og fugleliv, finder dyrespor og fortæller om, hvad vi ser. Vi udforsker, hvad naturen byder på netop den dag.
Naturen
Vi er meget i naturen for at stimulere sanser og motorik. I naturen har vi mulighed for mange ting, udover at lege. Vi går på opdagelse både i skoven, på marken og omkring søen. Vi ser på blomster, kigger på smådyr og fugleliv, finder dyrespor og fortæller om, hvad vi ser. Vi udforsker, hvad naturen byder på netop den dag.
Tryghed og hjemlige rammer
Hos mig vil jeres barn, være i trygge og hjemlige rammer, med masser af nærvær og omsorg. Vi er højst 5 børn, det giver mig mulighed for at have tid til det enkelt barn, så barnet udvikler selvværd, selvtillid og selvstændighed.
Struktur, genkendelighed og udvikling
Der er rigtig mange ting som børn skal forholde sig til og lære, inden de skal i børnehave. Jeg gør alt for, at det sker på børnenes præmisser og er afstemt efter børnenes alder og udviklingstrin. Vores hverdag er struktureret og er genkendelig med plads, tid og rum til udvikling og trivsel, til det enkelte barn.
Struktur, genkendelighed og udvikling
Der er rigtig mange ting som børn skal forholde sig til og lære, inden de skal i børnehave. Jeg gør alt for, at det sker på børnenes præmisser og er afstemt efter børnenes alder og udviklingstrin. Vores hverdag er struktureret og er genkendelig med plads, tid og rum til udvikling og trivsel, til det enkelte barn.
Vi leger og lærer
Vi styrker sproget, motorikken og hukommelsen, samt forståelsen af vores medmennesker ved at lege, danse, synge, lave gymnastik, læse bøger og mange andre daglige rutiner og aktiviteter. Vi leger også i legehuset, i sandkassen, kører på bilerne, rutcher, hygger udenfor, eller går en tur op på marken og leger på de små græsvolde.
Vil I gerne se stedet og ha’ en snak om, hvad jeg kan tilbyde jer og jeres barn?
så er I mere end velkomne til at ringe og lave en aftale med mig.
22 91 43 06 eller anneghougaard@hotmail.com
Obs. Det kan være en god idé at skrive sig op i god tid.